2010. március 7., vasárnap

Kesztyű


Tegnap délután szikrázó napsütésben fölástam a veteményes egy részét és elkezdtem a szőlő metszését - amit néhány évvel ezelőtt Czáka-Valló A metszés ábécéje c. könyvéből tanultam. Ilyen csípős hidegben korábban hamar áthűlt a kezem, és fél-, egy óra elteltével feladtam a kerti molyolást. Az idén kaptam egy Ironclad kesztyűt, amit az öcsém ajánlott. Interneten (elő)válogattam, majd rövid próbálgatás után az eladó - akinek a képe látható egyébként az üzlet weboldalán, és ezúton is köszönöm, hogy partner volt - segítségével választottam a budaörsi Mountexben.

A kesztyű félpárjai patenttal összekapcsolhatók, így talán nem kallódnak el olyan könnyen. Mosógépben mosható. 5600 forintba került.

Fontos szempont, hogy könnyen mozgathassam benne az ujjaimat, érezhessem a metszőolló markolatát, és a tüskéktől védje a kezemet. Felpróbáláskor kiderült, hogy a szélsőségesen hideg körülményekhez ajánlott kesztyűkben nem lenne lehetséges rózsát, szőlőt metszeni - túl vastagok, velük be sem férne a kezem az ágak közé -, így döntöttem a (szimplán) Cold Condition mellett. Kíváncsian vártam, milyen lesz benne “kertelni”. Teljesen elégedett vagyok vele. Ahogyan a leírás szól, véd a szél és a hideg ellen, ha pedig egy kicsit nyirkos, vizes lesz a hideg földben bogarászástól sem engedi csontig fagyni a kezet.

Gyomláláskor kiderül majd, mennyire viselhető benne az enyhébb időjárás, hogy szellőzik-e. Jó lenne, ha nyáron is tudnám használni, mert a kertészkedéshez árult textilkesztyűkben bár nem fülled a kéz, sajnos rövid idő alatt szétszakadnak, nyilván éppen ott, ahol védeniük kellene.

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Mi a hosszú távú tapasztalat?
    Üdv,
    Csaba

    VálaszTörlés
  2. Szia, Csaba! Köszönöm érdeklődésed. Egyszezonos a kesztyű, és minden éveben beszerzek egy párat - ezzel mindent elmondtam :-)

    VálaszTörlés